Carglass® Carrosserie (Express): garantievoorwaarden

Laat u de schade aan uw wagen bij een Carglass® Carrosserie-vestiging herstellen? Dan rekent u op ijzersterke herstelling én bijbehorende garantievoorwaarden. Wij werken volgens de Eurogarant-norm, hét kwaliteitslabel voor de carrosseriesector: een teken van ons vertrouwen in de expertise van onze medewerkers.

Op kleine herstellingen (zoals die voornamelijk in Carglass® Carrosserie Express-vestigingen worden uitgevoerd) geniet u van een levenslange garantie.

Afhankelijk van de omvang van de schade krijgt u twee jaar of levenslang garantie.


Kleine carrosserieschade

Grote carrosserieschade

Op herstellingen van kleine carrosserieschade geldt levenslange garantie op het geleverde werk. Is het geleverde werk niet helemaal in orde? Dan zet Carglass® Carrosserie (Express) dat gratis recht. Zo bent u dus volkomen gerust.

Raadpleeg voor de voorwaarden van deze garantie de Algemene Voorwaarden Carglass® Carrosserie Express – Smart Repair.  

Op herstellingen van grote carrosserieschade geldt twee jaar garantie. Wij werken bovendien volgens de Eurogarant-norm, die staat voor:

  • Kwalitatieve herstelling
  • Materiaal dat voldoet aan de Europese normen
  • Gebruik van originele wisselstukken en herstelling volgens de richtlijnen van de constructeur.
  • Volledig bestek
  • Vervangwagen

Zoek een Service Center

Altijd bij u in de buurt

Carglass® Carrosserie: garantieprocedure

Maakt u aanspraak op garantie voor grote schadegevallen? Volg dan deze procedure.

  1. Dien bij Eurogarant een schriftelijke aanvraag in waarin u de eis tot tussenkomst van het garantiefonds van Eurogarant formuleert. Vermeld daarin duidelijk: 
    • Gegevens van de eisende partij
    • Gegevens van de bemiddelaar (uw verzekeraar/advocaat, indien van toepassing)
    • Omschrijving van de eis
  2. Voeg de volgende documenten toe:
    • Kopie van de factuur (met garantieklever)
    • Kopie van het garantiecertificaat (met garantieklever, met zelfde nummer en jaartal als de factuur)
    • Bestek
  3. Febelcarrosserie bevestigt de ontvangst van uw aanvraag schriftelijk. Zij laten u ook weten welke procedure u verder moet volgen. Wanneer stukken ontbreken, zullen zij u vragen om die aan te vullen.
  4. De commissieleden of verantwoordelijken van Febelcarrosserie onderzoeken het dossier administratief of bespreken het. Als zij dat nodig achten, stellen ze een expert aan om het dossier verder te onderzoeken. Die bezorgt het schriftelijke resultaat daarvan aan de commissieleden. Die laatsten nemen de finale beslissing in uw dossier.
  5. De commissie deelt haar beslissing mee aan u en eventueel ook aan uw bemiddelaar.

Meer weten? Check ook onze algemene voorwaarden.