Hoe Carglass® een schokkende ervaring toch een positieve draai geeft

Een koude winteravond. Pas rond 22u vertrek ik op het werk, vanuit Brussel naar mijn thuisbasis te Antwerpen. Bij het wachten aan rode lichten hoor ik plots een enorme knal. Na enkele seconden dringt het tot mij door dat mijn autoruit aan passagierszijde vooraan is ingeslagen en mijn handtas weg is. (inclusief gloednieuwe gsm en navigatiesysteem, autopapieren, huissleutels, paspoort, rijbewijs, …). Gelukkig heb ik een privé-gsm in mijn handschoenkastje liggen voor noodgevallen waardoor ik in staat ben de politie te bellen.

Terwijl de politie op zich laat wachten, bel ik naar onze assistance partner. Ik krijg daar iemand aan de lijn die mij doorschakelt met een depannagebedrijf. Dat wil niet komen als ik niet meteen cash 100 euro kan betalen?! Da’s nogal moeilijk als je net van je geld bestolen bent.

Ik sta nog steeds op straat in het donker, geen mens te zien. Eindelijk komen de politiemannen aan, springen uit hun wagen en vragen om kort mijn verhaal te vertellen. Dan laten ze me opnieuw alleen. Wachten op het tweede politieteam, dat PV opmaakt. En ik krijg de kans mijn gsm op te laden in hun wagen. Maar dan sta je terug op straat zonder enige vorm van assistentie. Mijn wagen ligt vol glas. Onmogelijk om ermee verder te rijden zonder schade te krijgen aan kledij of huid.

Bon, ik bel terug naar de assistance partner waar ik iemand anders aan de lijn krijg. Oef, eindelijk is er hulp onderweg om uit die verdomde spookstraat te geraken.

Ik bedenk dat ik morgenochtend mijn auto nodig heb. Ik bel naar Carglass terwijl ik wacht op de depannage. Ik kan mijn oren niet geloven! Voor de eerste keer in heel mijn avontuur krijg ik iemand aan de lijn die super vriendelijk is. Iemand die in enkele seconden mijn situatie begrijpt en die me aan de hand van vragen meteen zeer gericht en behulpzaam verderhelpt. De Carglass-dame bevestigt dat mijn ruit in voorraad is en belooft me direct terug te bellen na een interne check met een monteur. Ze belt me effectief kort daarna terug met de boodschap dat de monteur op mij wacht in het Carglass Service Center te Aartselaar. Ik wist niet wat ik hoorde?! Om 3u ‘s nachts wordt Carglass Aartselaar speciaal voor mij geopend en ik hoef niet te stressen van zonder wagen te vallen.

Bij aankomst wordt ik meteen gerustgesteld met een warm tasje koffie. De monteur brengt alle papieren in orde met de verzekering.

Telkens als ik dit verhaal vertel, krijg ik kippenvel van de manier waarop Carglass mij heeft geholpen. Niet alleen door het probleem efficiënt op te lossen, maar ook door respectvol en behulpzaam met de situatie om te gaan. Wat een service, die mensen verdienen een standbeeld!

Chantal C, Antwerpen

Bij Carglass® doen we jaarlijks een onderzoek naar autodiefstal.  Ons doel isom te peilen naar nuttige tips voor andere klanten om materiële en mentale schade te vermijden. Je kan hier onze tips lezen om autodiefstal te vermijden

Chat